20091002 grattis gandhi på födelsedagen

sitter och jobbar och sliter. herregud vad jobbigt det är! får rätt många samtal, faktiskt. men många är bundna. och bundna människor = ej påverkningsbara människor. jag kan alltså inte övertala dessa att få sveriges bästa elavtal. hehe. men det gör inget, dom är trevliga, iallafall. japp, kan ni förstå det? folk är i regel trevliga mot mig. även fast jag ringer och är en sån där jobbig telefonförsäljare (fast håkan kallar oss faktiskt "säljare", låter lite bättre och mer uppskattat). det ni! och fan vad duktiga vi är på våra jobb, fellow vinkare. tänk vad många människor vi fått att tacka ja? det är skills, det.

haha. hursomhelst. nu är det bara två timmar kvar tills vi får gå hem och se på film. vi ska se DÖD SNÖ, ikväll. det blir nog en höjdare. kanske köpa lite snask på vägen hem? fast jag har ju vindruvor.. som måste ätas upp. och nä. jag vill nog inte ha godis, ikväll. (varför känns det alltid som ett måste bara för att det är helg?) har ju för fasen pistagenötter, också! behöver inte köpa nånting alls ju. toppen.

på siestan idag gick vi en sväng runt i ett litet shoppingcenter och kollade på häftiga grejor. bland annat en massa buddhaprylar och träelefanter, sånt som mamma tycker om. så nu vet vi det perfekta souvenirpresentshopparstället. det fanns nog nåt för alla.

efter det gick vi till donken och åt maat. jag åt en cheese och sörplade lite på peters cola. alla andra åt tjockismenyer. hade lätt tagit en jag med om jag orkat.
när alla vara mätta och belåtna däckade vi på en "pir" i havet och pressade tills det var dags att börja vandra tillbaka till kontoret igen.

now it's back to business. tjingtjong

0 comments:

pregnancy