20091204 power of the pants

fredag idag vilket betyder UTELUNCH på siestan. lite minihelg, liksom. vi jobbar ju även imorgon.
efter idag är det bara 11 arbetsdagar kvar till jullov! det är ju ingenting. måste påminna mig själv om det.. blir lättare att leva då.

köpte ett par mjukisar igår för 150 spänn. jävlar vilken befrielse det var att få på sig dom. äntligen har jag något att ha på benen. peter tycker till och med att jag borde köpa ett till par (!) men jag tror jag skippar det, vill inte att resväskan ska bli för tung. kul att ett par sketna mjukisar kan lysa upp hela tillvaron. haha. happiness. kommer ju även kunna ha dom sen, när jag är tjockis no more. är ju inga mammabrallor.

nu är vi i vecka 24. kan inte fatta att:
Vikten har ökat markant på senare tid och barnet väger nu runt 600 gram och är cirka 30 centimeter långt. Barnet ska de resterande veckorna femdubbla sin vikt. Nu utvecklas svettkörtlar, men huden är fortfarande så pass tunn med bara lite fett så det ljumna vattnet är perfekt. Naglar på både fingrar och tår börjar växa ut.
30 cm bebis?! i min mage? whaaaat? way to go, bebisverkstan!

later aligators

0 comments:

pregnancy