20091213 energyoverload

mina ben är rörapåsignarkomaner. när jag inte gått mina regelbundna fyra tjugominuterspromenader, som idag söndag då jag inte jobbar, då får jag myror i benen. det bokstavligt talat RYCKER i dom. sådär som i någon cool musikvideo där någon börjar känna "the beat" och börjar dansa. det är lite störigt. när resten av kroppen vill sova på kvällen börjar benen leva sina egna liv. egentligen är det ju inte annat än positivt.

jag känner mig riktigt normal. jag trodde man skulle känna sig konstig när man var gravid, liksom, ha en annan känsla i kroppen. men jag är helt vanlig. ibland glömmer jag bort att jag har en bebis i magen, just för att allt känns precis som vanligt. men blir ju såklart påmind när jag ska böja mig fram och ta på mig skorna, ändra position snabbt eller ta mig igenom ett trångt utrymme. är liksom inte lika smidig som jag brukar vara. och så är det ju disco i magen nästan helatiden. som nu tillexempel, nu ligger jag på mage och mosar bebisen. haha. det gillas inte! är nog egentligen för att det känns extra mycket när det är tryck från både rygg, inälvor och sängdyna. heh. myspys.

nu ska jag ta med mig min man in i köket och hitta nåt att ÄTAA.

0 comments:

pregnancy