20100215 update

hola blogga. efter besöket hos jenny i fredags fick peter superduperkräkissjukan (som en liten mysig present från jenny och kidsen). det var mindre fräscht. alltså.. har aldrig varit med om en sån kräksjukeupplevelse förut. det är ett mirakel att jag klarat mig. om det inte får för sig att bryta ut inom kort, dvs. nu är han iallafall på bättringsvägen, lite sliten och lite medtagen. förhoppningsvis är han i form snart så att jag kan pussa på honom. vågar inte det nu. är fan livsfarligt. har ingen lust att kräka upp en bebis. hehe.

nog om kräkprat. över till bebisprat... var hos BM idag (utan kräkisen, såklart). det blev en kort visit. blodtrycket var OK och kisset var perfekt. haha. bebis hjärtslag låg på 140 och vi växer som vi ska. är ju meningen att bebis ska vända på sig med huvudet nedåt snart men än så länge ligger h*n och guppar åt alla möjliga håll. vet inte om jag kan säga "guppar" längre, snarare "bökar". känns som att jag lär märka när h*n vänt på sig. vill h*n inte fixeras till nästa besök blir det vändningsförsök och möjligtvis ultraljud igen. hoppas vi slipper det.

har fått i ordning det mesta här hemma. börjar se riktigt beboeligt ut. det enda vi inte har till bebis (av det allra viktigaste) är blöjor. men hur svårt är det att fixa, liksom?

kom på att vi inte knäppt någon magbild på tre veckor. senaste var i v.30. klantigt värre! det var ju ett tag sedan. kommer ångra mig sedan att jag inte knäppte fler magbilder..

är hemma på lunch nu och ska tillbaka till jobbet om en liten stund. nu ska jag umgås med min man de minuterna jag har kvar.

PUSSKRÄM

0 comments:

pregnancy