20100225 thirtysixth week, four to go

ska fanimig bli frisk tills imorrn. det här funkar inte. det blir inte bättre och det blir inte sämre. en sån där dryg jävla förkylning, ni vet?

imorrn måste jag ju göra andra saker än bara jobba, dessutom. måste köpa nya underkläder, haha. dom jag har nu skaver överallt. inte så skönt. fattar inte varför det alltid måste vara resårkanter och konstigt konstgjort material som ska vara "skönt". jag vill bara ha bomull! utan vassa kanter. inget annat! nu snackar vi inte mormorstrosor utan sköna fina trosor. åh, vilket dilemma. just nu är det inte bekvämt att vara gravid. känns som att man bara är gravid "på riktigt" i några få månader. tiden innan märker man ju ingenting, haha.

ska till BM, också. ska ha "funderat på hur jag vill ha förlossningen". ehum. alla är ju olika, alla förlossningar är olika, så hur lätt är det att veta på förhand? det enda jag vet är att jag ska ha epidural och lustgas. oavsett. haha. sen är jag öppen för förslag. litar på att bm:orna vet vad dom håller på med. och så skulle det såklart vara trevligt om peter klippte navelsträngen.
om jag känner rätt så har bebis inte fixerats ännu. får se vad som sägs om det imorrn.

nu ska jag börja laga sånahär. (kycklingenchiladas)


sen ska jag äta dom med min snoriga kille i soffan och titta på bröllopsfotografen som jag har velat se hur länge som helst. det kan ju inte gå fel när ulf malmros är inblandad. tillbaka till livet imorgon!

1 comments:

Anna sa...

bröllopsfotografen såg jag förut idag haha :D

Iaf, bara för att Peter sa de där med navelsträngen om att han skulle klämma ut allt ur den o bjuda på mat... blää... så tänker jag på de varje gång jag ser gravida och nyfödda :p

pregnancy