20100227 BM and stuff

börjar komma tillbaka till livet. i think..
BM-besök igår. fick göra ett supersnabbt ultraljud för att se vart huvudet låg och det låg precis som jag trodde under revbenen på vänster sida. fick ett extra besök nästa vecka för att se om h*n vänt på sig. vi har alltså en vecka på oss. nästa vecka ska huvudet ligga nedåt.
den här gången låg bebis hjärtslag på 156 och magens SF-mått var 34-35.
fick även en komplimang för min fina och lagom stora mage.

håller tummarna nu för att vi inte behöver göra vändningsförsök. och om vi nu måste göra det hoppas jag att bebis förblir fixerad. VILL INTE göra kejsarsnitt. pratade knappt något om förlossningen med BM eftersom hon inte var säker på hur det blir.

riktigt obekvämt att jobba just nu. har magen precis mot bordskanten och får sitta som ett seppo. tur att det bara är två jobbveckor kvar. hade inte klarat mer. behöver vara uppe och röra på mig! har börjat må lite illa på kvällarna (morning sickness? vad är det?) men det är nog bara för att det är så mycket som trycker på nerverna.. får blodstopp i hjärnan, ibland, känns det som. aningen obehagligt. så JA, det börjar kännas nu. känner mig lite gravid. skulle inte ha något emot om pyret tittade ut redan om två veckor. då är h*n färdigbakad.

nu ska jag jobba 2h och några minuter till sen får jag gå hem och lördagsmysa :)

0 comments:

pregnancy