20100210 bittersweet

alltså snälla.. vad eländigt allt känns nu. haha. jag missar munnen när jag dricker juice, jag ser inte texten på TVn (min syn är sämst, hoppas det är tillfälligt), jag bumpar in i fan allt och tappar jag något på golvet är det likamed döden. diska som inte är roligt i vanliga fall är nu ännumer hemskt. drömde till och med om en bänkdiskmaskin inatt (vuxenpoäng) som kostade ynka tusenlappen, fan vad lycklig jag blev. sen vaknade jag. och inte har vi orkat gå på någon morgonpromenad. känner mig otroligt pessimistisk men samtidigt glad. jag liksom skrattar åt alla dåliga saker. allt känns så ironiskt på något sätt och jag överanalyserar allt.
är hormonerna (var hälsade!!) som spökar, i guess. kan grina åt ingenting. men det känns ju härligt att ha kontakt med sina känslor! och det vore ju konstigt om jag skulle gå en hel graviditet utan att känna minsta förändring.

har ju iallafall inte ont någonstans.. känns litelite tungt i ryggen, som att jag gjort en massa situps med den. och ibland lite nerver som kommer i kläm vid revbenen så att jag inte kan röra på mig. sammandragningarna har börjat kännas lite extra men det känns ju bara en litenliten stund.
magen är ju rätt stor men jag verkar inte fatta det riktigt. har ju sett så många andra magar som är mycket större. nä nu fick jag värsta promenadrycket! helt plötsligt, bara så där.
anyways, livet är jävligt bra just nu samtidigt som det är aningen obekvämt. längtar tills jag får kramas med plutten och ligga på magen i sängen och allt sånt.

promenad var det, ja. later aligators!
pregnancy