20100111 148

(förbered er för 90% babytalk.)
148 hjärtslag i minuten. åh, vad skönt det var att höra. att bebis har ett hjärta visste vi ju redan innan, men har aldrig lyssnat på det. iallafall inte jag. lyllopeter kan ju höra det om han lägger örat på magen. imorgon får vi dubbelkolla igen om bebis har alla kroppsdelar på plats. sist såg vi ju både armar, ben, mage, megahuvud, osv. jag har börjat oroa mig för att det inte ska finnas några öron eller ögon, haha. jag menar, hjärtat kan ju slå utan dom delarna.

sååå, utraljud imorgon (fick tid snabbt som sjutton) för andra gången och eftersom vi befinner oss i moderniteternas land, sverige, får vi ju köpa bilder för en tia per styck. sen om vi har tur får vi göra ännu ett ultraljud för att se om krabaten i magen växer som den ska. är ju lite annorlunda eftersom första ultraljudet inte kunde göras kring vecka 20 (då de flesta bebisar är lika stora för att sedan spurta iväg i egna takter). det här gör att det är omöjligt att "fastställa" beräknad födelse. vilket gör det hela ännumer spännande, haha.
i vanliga fall gör man ett rutinultraljud och sedan gör man i vissa fall ett till om det verkligen behövs. men vi kanske får göra två, alltså. lyxigt :)

har rast nu men börjar snart jobba igen. tvååå timmar kvar. på lunchen idag skickade vi iväg en massa möbler och kartong (enda nackdelen med ikeaprylar = tuuusen meter kartong) för "slängning" så nu har vi det relativt skräpfritt hemma. när jag kommer hem tänker jag frescha till det lite innan jag går och lägger mig. börjar äntligen likna nåt det här. snart har vi inte bara ett hem, utan ett BRA hem.

time to work! tjingeling.

2 comments:

Anna sa...

Jag vill ha en bild! :(

Emma sa...

låter ju hur härligt som helst :))

pregnancy