20091225 hej!!!

hej bloggen och alla fans. har varit lite off några dagar och det ber jag om ursäkt för eller det gör jag inte alls det. jag har haft det så jäkla bra utan blogg. men peter tyckte det var dags för en uppdatering, so i'll give it a go. har ändå ingenting annat alls att göra.

hannabanana var här för en stund sen och julade sig lite med mig, bytte julklappar och snackade goja. peter blev riktigt impad över vårt non-stopbabblande. och så fick hon känna en bebisspark fast hon fattade inte riktigt att det var en spark. men det var det! så det var lite roligt. h*n kickade till riktigt kvickt när hon la handen på magen.

ikväll har jag druckit mitt sista glas coca-cola. det känns lite sorgligt. men det är det enda rätta. haha. har inte druckit överdrivet mycket cola och jag vet att det är HELT OKEJ och ingen fara om man inte dricker över nån liter om dagen men jag vill ändå lägga av. finns ju inget som är nyttigt med det. och så har jag ju coca-cola-beroende i generna (pappa ;) så ska nog "sluta" när jag fortfarande har kraften. hah. peter får ge fan i att köpa cola, bara. annars blir det svårt. hädanefter är det juice, saft, mjölk och vatten som gäller.

och yess, jag är ju hemma nu! hemma i vår ytterst underskattade lilla stad med kranvatten och allt vad det heter! sverige är så sjukt bortskämt. usch, vad bra vi har det. bor i världens röra nu men det gör verkligen ingenting. vi har svenska tv-kanaler, värme i lägenheten, parkettgolv (istället för kallt kakelgolv) och nära till familj och kompisar. det behövs ju inget mer!
hur bra somhelst är det. kallt är det ute men what the fuck, det är norrland. förväntar man sig annat tycker jag att man är rätt humiduvet.

och ja och så har vi ju julen, ja. 2009-års julafton får fem av fem toasters. är nöjd med allt. bra bra. lite less på alla blogginlägg om allas julaftonsupplevelser så jag skonar min blogg från det. den var riktigt bra and that's it :)

såg precis att klockan är över sovdags så jag ska nog krypa ihop nånstans och sova så gott det går. blir en lång dag imorgon. en riktig IKEADAG, närmare bestämt.
är jag pepp eller? åh, yes.

sleep tight, aligators

1 comments:

Devinia sa...

Samma här! Har alltid tyckt att det är onödigt när man kan ta buss, flyg och tåg. Men som du skriver - eget körkort och bil ger sån enorm frihet. Vi har det asjobbigt när vi ska t ex handla och bära med oss alla kassor på buss.

Haha, slö är något som jag också är, alldeles för bekväm av mig. Och några pushande föräldrar är något som jag heller inte har. :P Får väl se om jag tar tummen ur röven och skaffar körkort jag med eller om det bara blir Daemon.

pregnancy