20091212 ginger snaps och strålande sol

mmm pepparcookies. pepparkakor känns extra uppskattade så här måånga långa mil från fosterlandet.

vet inte riktigt vad som har hänt men jag har tappat bloggnistan! eller det kanske jag inte har. eller jag vet inte. haha. vet inte hur man uttrycker sig i ord. nåt har jag tappat, iallafall. men jag hittar det nog snart.

har precis kommit hem efter ännu en jobbdag. lördagar = sex timmar jobb = inte så farligt :D ikväll har tjejorna "utflyttningsfest" så här hemma är det såklart skinande rent och städat.. i några timmar till ;) gillar innanfestenkänslan. efterfestenkänslan är inte riktigt lika rolig eftersom det oftast är stökigt och jävligt i flera dagar efteråt.
anywho. jag och darling tänker nog vara hemma en stund och sedan vara "tråkiga" och överge partajandet och hitta nåt ställe att sitta på. sitta och bara vara. var längesedan vi gjorde något (utanför lägenheten) bara vi två, känns det som.

och YESSS - idag tittade solen fram! vi har haft det ruggigt och jävligt och det har legat en jordens undergång-känsla i luften ända TILLS NU. håller tummarna för att det håller i sig. det gör ingenting om det är mulet, så länge det inte regnar och är kallt. är less på att gå runt och frysa här hemma. det värsta är att det troligen inte kommer vara bättre när vi kommer hem till östanbäcken. har hört rykten om att det är kring 14 grader i vår lilla lägenhet. måste fixa och ringa härnösandshus.

är mycket vi ska göra under våra två lediga veckor. men åh vad skönt det kommer att bli att släppa fokus från jobb och istället foka på ikeamöbler och nya fina kläder.

det blir BRA.
nu ska jag vila ut och ha två välförtjänta lediga dagar. sen är det högst 5 arbetsdagar kvar för oss.

later aligators

0 comments:

pregnancy